De laatste dag in the States…

Twee en een halve week geleden vertrokken we vanuit Nederland naar Amerika en nu is de tijd alweer aangebroken om naar huis te gaan. Morgenmiddag vliegen we om 17:35 uur de lange weg naar huis. Er staat ons eerst een vlucht van 10 uur en 15 minuten te wachten. Dan nog anderhalf uur wachten in Londen voor we door kunnen naar Amsterdam waar we naar verwachting rond half vier ‘s middags zullen landen. Voor ons gevoel dus een heeeeele lange dag!

Vandaag dus onze laatste hele dag hier in Amerika. We zijn blij dat we gisteren nog doorgereden zijn naar Los Angeles. Hierdoor konden we het vandaag echt rustig aan doen. We hebben heerlijk geslapen en zijn pas na negenen uit bed gegaan. Vanochtend eerst mijn oma nog even gebeld om haar te feliciteren met haar verjaardag, ze was totaal verbaasd dat ik belde, erg leuk!

Na onze rustige start zijn we naar Hollywood gereden waar we lekker rondgelopen hebben bij het Kodak theatre. Hierna op naar de carwash, de auto zag er na al onze off the road avonturen niet meer uit. Hij moest dus echt even gewassen worden. Na een half uur rijden door het drukke verkeer naar het hotel zijn we lekker het zwembad ingedoken. Er zat een heerlijke jacuzzi bij, echt zalig. Vanavond maar weer Italiaans gegeten en de koffer ingepakt…

Tsja, die dagen hier zijn omgevlogen, maar eigenlijk ook niet. Het lijkt een eeuwigheid geleden dat we vanuit Nederland vertrokken. We hebben ook zo ontzettend veel gezien, zoveel indrukken opgedaan. Ik ben erg blij dat ik de weblog trouw bijgehouden heb, ik zal deze zeker thuis nog een paar keer doorlezen om alles weer opnieuw te beleven!

We zijn er eigenlijk ook wel weer aan toe om naar huis te gaan, er gaat niks boven je eigen bedje, home sweet home! We hebben echt een topvakantie gehad, hier kan eigenlijk niks tegenop. Maar… het eten zijn we hier echt enorm zat. Vooral een fatsoenlijk ontbijt nuttigen blijkt erg lastig. Dat gaan we dus zeker niet missen. Wat we wel gaan missen, is de prachtige natuur! Wat een diversiteit qua landschappen, onvoorstelbaar!

Nog even een lijstje met opvallendheden tijdens deze vakantie:

• de wegen in California zijn superslecht
  • het verkeer in Los Angeles is een enorme chaos, wat een drukke rotstad qua verkeer!
  • er zijn enorm veel rommelige huizen, de auto’s zijn vaak netter dan de huizen
  • openbare vuilstorten naast het huis; kapotte koelkast? gooi daar maar neer…
  • temperatuurverschillen! het koudste van 7 graden (Yosemite), het warmste 44 graden (Death Valley) rond hetzelfde tijdstip
  • meeeggggaaaa grote campers (vrachtwagen formaat) met een auto als aanhanger
  • oil spill, oil spill, oil spill…. er is bijna niks anders in het nieuws, nou ja, nu af en toe Joran
  • poppen in politieauto’s! we hebben meerdere auto’s langs de kant van de weg met een pop er in gezien, leek erg raar!
  • Amerikaanse vriendelijkheid
  • verschil in overnachtingen; de luxe van de Bellagio en de cabin in Monument Valley
  • de hoeveelheid kerken, in alle soorten en maten…
  • alle geweldige landschappen!
  • de verschillende dieren hier
  • frappucino van Starbucks (!!)
  • de gekte van Las Vegas
  • de sportiviteit van mezelf!
  • Need you Now van Lady Antebellum
  • en nog zo veel meer!

Kortom, het is een geweldige vakantie geweest. Echt een once in a lifetime ervaring! We hebben de route hier en daar een paar keer aangepast, iets wat helemaal niks voor mij is haha (hier moet iedereen vast hard om lachen…) en dat beviel heel erg goed. Wellicht neem ik me nog wel voor om wat minder een control freak te worden, wellicht :)

Ook na deze vakantie gaan we een spannende periode tegemoet. Volgens Henderikus eerst met het WK voetbal, maar natuurlijk ook met het verhuizen naar Assen en de verkoop van ons huidige huis. En ik heb nog ruim 2500 foto’s om uit te zoeken en er een mooie vakantieherinnering van te maken!

Iedereen heeeeeeeel erg bedankt voor de leuke reacties! Ik vond het erg leuk om dit elke ochtend weer te lezen. Ik hoop dat jullie het net zo leuk vonden om mee te lezen als ik het vond om te schrijven. Al was dit de ene dag een grotere opgave dan de andere. Maar ik kon mijn trouwe fans niet teleurstellen natuurlijk! En nu heb ik straks zelf ook nog een heel gedetailleerd verslag om alles nog eens rustig terug te lezen. Tot straks in Nederland en bedankt voor het meelezen!!!

3 Reacties to “De laatste dag in the States…”

• Ja, dat is snel gegaan zeg! Ik heb genoten van het meelezen :) Een heel goede reis terug gewenst! Vanaf het goede vliegveld ditmaal… :p
    Bedankt trouwens ook voor jouw reactie op m’n Hyves-status. We zijn er nog steeds een beetje van ondersteboven; ook wij gaan weer een spannende tijd tegemoet! Misschien nog even tot ziens in juli :) en veel groetjes!

• Marjan:

Hallo Anneke en Henderikus,
    Een hele goede reis!!! Ik zal jullie verhalen zeker missen.
    Hartelijke groet
    Marjan

• Mineke:

Hallo Anneke en Henderikus,

Ik ben bezig met je verslagen te lezen, wij zijn afgelopen zaterdag teruggekomen van een geweldige Florida vakantie.
    Ik wil jullie in iedergeval een hele fijne terugvlucht wensen, ik ga nu verder met lezen, ook natuurlijk bedankt alvast voor het geweldige reisverslag van jullie,